Noticia10/04/2024

Elizako erakundeek Legebiltzarreko arkuaren gehiengoaren babesa ospatu dute atzerritarrak erregularizatzeko Herri Ekimen Legegilea kontuan hartzeko

Etorkizuneko negoziazioek 500.000 pertsona ingururi egoitza-baimena emateko beharrezko adostasuna bilatuko dutela espero dute

Erlijiosoen Espainiako Konferentziak (CONFER), Caritas konfederazioak, Gotzainen Batzarreko Migrazio Sailak eta Garapen Solidariorako Erakundeen Sareak (REDES) talde politikoen gehiengoaren babesa jaso dute migratzaileen ezohiko erregularizaziorako Herri Ekimen Legegilea (HEL) kontuan hartzeari buruzko bozketan.

Urrats horrek aukera ematen du lege-proposamen honen ibilbide parlamentarioari jarraipena emateko, gizartearen babes sendoa duen aldarrikapen bati erantzunez. Eztabaidarako, hausnarketarako eta zuzenketetarako aldi berri honen hasierarekin, etorkizuneko negoziazioak adostasunak bilatzeak markatuko dituela espero dute, Estatuko gai gisa tratatu behar den errealitateari erantzukizunez heltzeko.

Erakunde sinatzaileek alderdi politiko guztiei agintzen diete abagune historiko hau aprobetxa dezatela prozesu hau amaitzeko, erregularizazio bat onartuz, bizileku-baimena eta gaur egun administrazio-egoera irregularrean bizi diren 500.000 pertsona ingururentzako eskubide-esparrua lortzeko.

Atzerritarren ezohiko erregularizazioari buruzko HELa gizarte zibilak 2021ean hasitako prozesu baten emaitza da, eta 700.000 pertsona baino gehiagoren eta 900 erakunderen babesa izan du, bere sinaduren bidez.