Gaztelania | Euskera

POBREZIAREKIN AMAITZEKO GUTXIENEKO ERRENTEN EUROPAKO ESPARRU BATEN ALDE

Pobrezia Desagerrarazteko Nazioarteko Eguna dela eta, Caritas Europak EBko estatu kide guztietan gutxieneko errenten erregimen egokiei buruzko zuzentarau bat eskatu du, juridikoki loteslea, Europako pobreziarekin amaitzeko funtsezko elementua den aldetik.

Pozik hartzen dugu COVID-19 pandemian eta haratago pobreziari eta gizarte-bazterketari aurre egiteko gutxieneko errentaren babesa indartzeari buruz EBko Kontseiluak atera berri dituen ondorioak, oso beharrezkoa baita. Halaber, borondate onaren seinale da Gizarte Eskubideen Europako zutabearen gutxieneko errentaren printzipioa ezartzea.

Kontseiluaren ondorioek aitortzen dute COVID-19k pertsonen diru-sarreretan duen eragina eta dagoeneko jarduteko beharra. Halaber, gutxieneko diru-sarrerak babesteko sistemek pobrezia modu eraginkorrean murrizteko funtsezko printzipio batzuk bete behar dituztela berretsi dute. Uste dugu, hala ere, semantika eta borondate ona ez direla nahikoak. Europak lege-tresna bat behar du.

«EBko gutxieneko errentari buruzko zuzentarau juridikoki lotesle batek eremu komun bat emango lieke estatu kideei, pertsonen inklusioa eta haien erabateko partaidetza ahalbidetzeko orduan. EBko estatu kideetan gutxieneko estandar sozialak ezartzean ere baldintza berdinak emango lituzke «, adierazi du Maria Nyman Caritas Europako idazkari nagusiak.

Caritas Europak uste du egoera ahulean dauden pertsonek gutxieneko diru-sarrerak eskuratzeko aukera izan behar dutela, kalitate oneko gizarte-zerbitzuekin eta onarpen handiarekin; izan ere, horrek funtsezko segurtasun-sare bat ekar dezake, oinarrizko beharrak beteko dituena eta bizitza duina izaten lagunduko duena, neurri handi batean.

Caritas Europak bete-betean aitortzen ditu EBko Kontseiluaren Alemaniako Lehendakaritzak Europan gutxieneko errenta indartzearen gaiari heltzeko egin berri dituen ahaleginak, gutxieneko errentaren planek bizitza duina bermatzeko lehen urrats gisa, beste iturri batzuen mende egon ezin diren guztientzat. Gainera, gutxieneko diru-sarreraren babesean dauden gainerako arrailei heltzeko premia dago. Beraz, aurrerapauso erabakigarria emateko unea iritsi da, gutxieneko errentari buruzko EBko esparru-zuzentarau lotesle baten bidez.

Caritas Europarentzat, norabide egokian hurrengo urratsak hauek izango lirateke:

EBko estatu kide guztiek gutxieneko errentaren araubideetarako zuzentarau juridiko lotesle baten beharra onartzea, Europar Batasuneko pertsona guztientzako bizitza duina bermatzeko urrats erabakigarri gisa,
Portugal eta Esloveniako EBko Kontseiluaren hurrengo lehendakaritzek esparru-zuzentarau horren helburua lortzea, eta, horretarako,
Europako Batzordeak gutxieneko errentaren araubideetarako juridikoki loteslea den EBko esparru-zuzentarau bat proposatu beharko du. Europako Kontseiluak eta Parlamentuak onartu beharko dute zuzentarau hori, eta estatu kideek aplikatu.
Caritas Europak, gizarte zibileko beste erakunde batzuekin batera, ezaugarri horiek dituen esparru-zuzentarau bat eskatzen jarraituko du, eta hori egia bihurtzeko erakundeekin batera lan egiteko erabakitasuna eta prestasuna erakusten du.

(Iturria: Espainiako Caritas Estatu Konfederazioa)

Caritas Bizkaiak, egun honetan, EAPN Euskadi sarearen manifestuarekin bat egiten du, Pobrezia Desagerrarazteko Nazioarteko Eguna 1987ko urriaren 17an ospatzen dela gogoraraziz. Egun horretan, ehun mila pertsona baino gehiago bildu ziren Trocadero plazan, Parisen, 1948an Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsala sinatu zen lekuan, muturreko pobreziaren, indarkeriaren eta gosearen biktimei omenaldia egiteko.